ISO 9001 voor dienstverlening
Bent u op zoek naar een praktisch ISO 9001 kwaliteitssysteem?
In alle dienstverlenende sectoren wordt een ISO 9001 certificaat steeds belangrijker. Kan dat praktisch en effectief geïmplementeerd worden zonder een “papieren tijger” in huis te halen? U wilt toch ook een eenvoudig werkbaar en een functioneel systeem dat past bij uw bedrijf en dat aansluit bij uw bedrijfsvoering?
Een goed werkend kwaliteitssysteem (ISO 9001) zorgt voor beheerste processen en brengt uw bedrijf op een hoger niveau. Met het ISO 9001 certificaat kunt u voldoen aan de eisen van de klanten. Met ISO 9001 heeft uw bedrijf een kwaliteitssysteem om zich (nog) beter te positioneren in de markt.
Mijn werkwijze is praktisch en effectief! Laat een ding duidelijk zijn. U wordt door mij niet ‘belast’ met omvangrijke rapporten.
Samen met u wordt er aan de hand van een kennismaking een nulmeting binnen uw bedrijf gedaan. Vervolgens wordt er een gestructureerd plan van aanpak gemaakt. Relevant hierbij is dat uw bedrijf de meerwaarde van een praktisch en effectief kwaliteitssysteem inziet. Indien u alleen uit bent om ‘het certificaat’ te behalen, bent u bij mij niet aan het juiste adres.
De aansturing kan het beste vanuit uw eigen bedrijf gebeuren, dit is de beste waarborg om optimaal tegemoet te komen aan uw verwachtingen!
Stappenplan
Hieronder staat in het kort het stappenplan om te komen tot een ISO 9001 gecertificeerd kwaliteitssysteem voor dienstverlenende bedrijven:
- 1. Kennismaking met uw bedrijf en nulmeting;
- 2. Op basis van de gevraagde ontvangen informatie en documenten ontwikkel ik een op maat geschreven (digitaal) kwaliteitssysteem dat binnen de kaders van de ISO 9001 of HKZ compleet is en een goede basis vormt voor uw bedrijf;
- 3. Uw bedrijf geeft vervolgens (met begeleiding van mij) nadere invulling van de procedures, formulieren en documenten om maximaal aan te sluiten bij de werkwijze van uw bedrijf;
- 4. Evaluatie van het kwaliteitssysteem (interne audit). In deze fase wordt het systeem naast de ISO 9001 of HKZ norm gelegd om de laatste afwijkingen aan het licht te brengen. Hiervan wordt een uitgebreide rapportage met bevindingenlijst opgesteld;
- 5. De laatste stap is het verlenen van een ISO 9001 certificaat door een geaccrediteerde instantie. U dient hiervoor zelf een overeenkomst af te sluiten met een certificeringsinstantie (Tüv, Kiwa, Dekra, DNV, Lloyd’s, etc.).
Is uw interesse gewekt?
Voor een kennismaking en een geheel vrijblijvend gesprek kunt u onderstaand formulier invullen. Ik neem dan z.s.m. contact met u op.